ما در شبکه های اجتماعی :

ویژگی های افراد خلاق – 2

دسته بندی


محبوب ترین مقاله ها


آموزش مربیان
8 بهمن 1401

آموزش مربیان مجتمع آموزشی ره پویان استان ...

مسابقات UCM3 استانی شهر محلات
8 بهمن 1401

مسابقات UCM3 استانی شهر محلات بهمن ...

مسابقات UCM3 استانی شهر یزد
8 بهمن 1401

مسابقات UCM3 استانی شهر یزد بهمن ...

مسابقات UCM3 استانی شهر گرگان
8 بهمن 1401

مسابقات UCM3 استانی شهر گرگان بهمن ...

مسابقات UCM3 استانی شهر زابل
8 بهمن 1401

مسابقات UCM3 استانی شهر زابل بهمن ...

مسابقات UCM3 استانی شهر شهرکرد
8 بهمن 1401

مسابقات UCM3 استانی شهر شهرکرد بهمن ...

برچسب ها


ویژگی های افراد خلاق – 2

ویژگی های افراد خلاق – 2

۷آنها شکست می‌خورند

کافمن می‌گوید: قدرت تحمل، پیش‌نیاز موفقیت در خلاقیت است. انجام کارهای خلاقانه اغلب به صورت روندی از شکست‌های پی در پی توصیف می‌شود تا در نهایت چیزی را پیدا می‌کنید که ماندگار می‌شود. به همین دلیل است که افراد خلاق، یا دستِ کم آنهایی که موفق شده‌اند، آموخته‌اند که به شکست‌های‌شان چندان اهمیتی ندهند.

« استیوِن کاتلِر »  یکی از نویسندگان وب‌سایت « فوربس »، در نوشته‌ای با عنوان « انیشتین، نابغه‌ی خلاق » می‌نویسد: افراد خلاق شکست می‌خورند و بهترین‌های‌شان بیشتر از همه شکست می‌خورند.

۸آنها سوالات بزرگ می‌پرسند

افراد خلاق به طرز سیری‌ناپذیری کنجکاوند. آنها زندگی امتحان شده‌ای را انتخاب می‌کنند و حتی با بالاتر رفتن سن‌شان هم، حس کنجکاوی‌شان را نسبت به زندگی حفظ می‌کنند. این افراد چه از طریق مکالمات فراوان و چه از طریق پرسه‌زنی ذهنی، به دنیای پیرامون‌شان نگاه می‌کنند و می‌خواهند بدانند چرا و چگونه دنیا به این صورت است.

۹آنها مردم را مشاهده می‌کنند

به این دلیل که افراد خلاق، به طور طبیعی مشاهد‌گر و درباره‌ی زندگی دیگران کنجکاوند، اغلب عاشق این هستند که مردم را نگاه کنند و حتی ممکن است بعضی از بهترین ایده‌های‌شان را از این راه به دست آورند.

کافمن می‌گوید: مارسل پروست تقریبا همه‌ی عمرش را به مردم‌نگری گذراند و مشاهداتش را یادداشت می‌کرد. این مشاهدات و یادداشت‌ها در نهایت سر از کتاب‌هایش درآوردند. برای بیشتر نویسنده‌ها، مردم‌نگری بسیار بااهمیت است. آنها مشاهده‌گران دقیقی از طبیعت انسان هستند.

۱۰آنها ریسک‌پذیر هستند

بخشی از انجام کارهای خلاقانه، ریسک‌پذیری است و بسیاری از افراد خلاق با خطر کردن در جنبه‌های مختلف زندگی‌شان به رشد و شکوفایی می‌رسند.

استیون کاتلر در فوربس می‌نویسد: ارتباط عمیق و بامعنایی میان ریسک‌ کردن و خلاقیت وجود دارد و این چیزی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. خلاقیت، عمل خلق چیزی از هیچ است و نیازمند آن است که قمارهایی که در وهله‌ی اول بنا بر تخیل خود آنها را در پیش گرفته‌ایم، نزد عموم هم بیان کنیم. این کارِ افراد ترسو و خجالتی نیست. زمان تلف شده، آبروی از دست رفته و پول خرج شده، همگی از عوارض جانبیِ خلاقیت‌های ناکام هستند.

۱۱آنها زندگی را به چشم فرصتی برای نشان دادن خودشان می‌بینند

« فِرِدریش ویلهِلم نیچه » فیلسوف شهیر آلمانی، بر این باور بود که زندگی و دنیا را باید به چشم اثری هنری نگریست. افراد خلاق بیش از سایرین چنین دیدی دارند و همواره به دنبال فرصت‌هایی برای بیان خودشان در زندگی روزمره هستند.

کافمن می‌گوید: بیان خلاقانه همان خودبیان‌گری و تجلی خود است. خلاقیت چیزی بیش از بیان فردیِ نیازها، آرزوها و ویژگی‌های خودتان نیست.

۱۲آنها علایق حقیقی‌شان را دنبال می‌کنند

افراد خلاق ذاتا باانگیزه هستند. یعنی انگیزه‌شان برای عمل کردن، به جای آرزوی تشویق یا معروفیت، از میلی درونی نشأت می‌گیرد. روان‌شناسان اثبات کرده‌اند که افراد خلاق از فعالیت‌های چالش‌برانگیز انرژی می‌گیرند که از نشانه‌های انگیزشِ ذاتی است. مطالعات نشان داده‌اند که تنها فکر کردن به دلایل درونی برای انجام یک فعالیت، ممکن است برای تقویت خلاقیت کافی باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است